اخبار روز

جمع‌آوری ۲۵ قلم داروی خارج از چرخه دارویی

جمع‌آوری ۲۵ قلم داروی خارج از چرخه دارویی

 اسماعیل اسماعیلی  بیان کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو به همراه کارشناسان تعزیرات، در یک اقدام برای بهبود شفافیت و ایمنی موفق به جمع‌آوری ۲۵ قلم دارو از دارو‌های خارج از چرخه دارویی در سطح داروخانه‌های حوزه دانشگاه شدند.
 
 وی افزود: این اقدام نشان‌دهنده تعهد معاونت غذا و دارو به حفظ سلامت و رفاه بیماران است.
 
این مسئول ادامه داد: این اقدام به‌منظور بررسی کیفیت و اثربخشی این دارو‌ها و همچنین اطمینان از اینکه آنها در دسترس و قابل‌دسترس برای بیماران هستند، انجام شد.
 
وی اضافه کرد: بازرسی‌های مکرر داروخانه‌ها توسط کارشناسان غذا و دارو، اهمیت و شفافیت در خدمات‌رسانی داروخانه‌ها به مراجعین را افزایش می‌دهد
 
اسماعیلی ادامه داد: با شفافیت، بیماران قادر به درک بهتر از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، خواهند بود و همچنین اطمینان حاصل خواهند کرد که آنها قابل‌دسترس هستند.
 
وی تصریح کرد: جمع‌آوری ۲۵ قلم دارو از دارو‌های خارج از چرخه دارویی در سطح داروخانه‌ها، یک اقدام مهم برای بهبود شفافیت و ایمنی است که نشان‌دهنده تعهد معاونت غذا و دارو به حفظ سلامت و رفاه بیماران است.
 
 وی گفت: شهروندان می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود را در حوزه غذا و دارو از طریق پیام‌رسان، بله و ایتا به شماره ۰۹۰۵۴۹۴۳۹۵۰ همراه با مستندات ارسال و دراسرع‌وقت توسط کارشناسان مربوطه پیگیری می‌شوند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا